Wednesday 16 December 2009

The Three True Blondes


The Three True Blondes are taking a break

Dit is er nu nog over van het A-nest van Sugar en Stash: 3 blondjes. Het is altijd even wennen wanneer er pups gaan uitvliegen; ik ben dan weken lang zo gefocussed op 7 pups, dat ik schrik als ik er nog maar 6 of 5 heb, ook al weet en voel ik heel goed dat ik die heb uitgezwaaid, hun nieuwe leven in. Ook al mis ik ze. Toch die schrik: "Hee, waar is die, ben ik er eentje kwijt geraakt in de tuin?!"

Floris ligt lekker tussen zijn zussies

Maar nu we al over de helft geslonken zijn, ben ik eraan gewend. Het is een klein overzichtelijk clubje dat zich goed vermaakt en nog met volle teugen van hun twee moeders en elkaar en de andere dogs geniet.

Buitenspelen! Met opa Ollie en Baguette

Na elk slaapje, na intensief spelen en na het eten gaan we naar buiten. Dan wordt er geplast en soms gepoept. Dan prijs ik ze de hemel in!
Vooral het buiten plassen hebben ze helemaal door: Yester en Zoë gaan meteen op het gras door hun knietjes en Floris knielt statig, of zit, als een echte jongens-pup.

Ja, hier woont mijn huis, want ik blijf (Zoë)

Floris kijkt bedenkelijk...

Dat het opeens echt winter is geworden, ontgaat de pups niet! De tuin werd helemaal opnieuw ontdekt en verkend.

Walking in a winter wonderland... Floris

Het is wel erg koud, dus de pups mogen alleen maar zolang ze goed in beweging blijven, in de tuin zijn. Dan weer snel naar binnen, op de fleece deken en met de vloerverwarming. Vind ik ook niet erg, trouwens...

Baguette vindt ons leuk, en wij haar!
Maar we mogen niet veel samen spelen want zij is veel groter en bruusk, soms.

Yester inspecteert de bevroren lavendel: zal het ooit nog wat worden?

Zoë laat de winterse tuin op zich inwerken

The Three True Blondes and their Black True Mom
Na de kou wacht er binnen nog een slokje warme moedermelk

Floris ontfermt zich over zijn zusje Yester

En dan gaan we weer slapen. Wij doen veel tukjes!