Sunday 19 October 2014

Hollandse Nieuwe!


Ferme jongens, stoere Haring Happers!

Wishstone pups groeien op met eerst 3 weken uitsluitend moedermelk, daarna aangevuld met vers vlees-pap met geitenmelk en al heel snel gemalen vers rundvlees, runderpens en kip en wat zalm of tonijn. En aan het einde van de 2 maanden op de geboortegrond, wordt er hele vis aan het menu toegevoegd. Te beginnen met haringen. En dat is altijd een feestje!

Tis dringen geblazen

Zodra ik het 'magische' liedje ten gehore breng: "Wie willen er eten, dat wil ik wel eens weten, wie willen er happen, kom het maar verklappen", komen de 8 van Bieb vanuit alle hoeken van de tuin aangespurt. Dit is menens, dit is serious business. Geen stokje of blaadje of kong is leuker!






Maar ja, dan krijgen ze zo'n heel visje. En wat moet je daarmee??!! Dat is nieuw. Het ruikt veel belovend. maar dan staan ze voor me, 8 kleine grote zwarte lieve dikkerds, ieder met zo'n haring in hun bekkie bungelend...






Zo aandoenlijk. Even het goede voorbeeld geven dus; visje in twee stukken; kijk, daar kunnen ze wat mee! Opeens waaiert het zwarte volkje uiteen; ze willen nu allemaal privacy zodat ze ongestoord hun buit kunnen ontdekken en opeten, zonder hete adem van een broertje of zusje in hun nek.
Hap hap hap slik weg is het... Dat smaakt naar meer. 



Ze spoeden zich weer in mijn richting, nog likkebaardend en smakkend. Als je met z'n achten bent, zijn er altijd kapers op de kust. Het is haasten geblazen, aanpoten.... Ready for round two. And three and... 





Een echte labrador heeft nooit genoeg, vindt hij zelf. Gelukkig weet ik wel beter. Acht nasmakkende zwarte koppies kijken me vol verwachting aan, en toch ben ik onverbiddelijk; een kilo haringen is erdoor gegaan. Da's genoeg, voor nu.

Natuurlijk is er ook een visje voor Bibi